Anne Duk Hee Jordan & Pauline Doutreluingne
Kinship Frühmarkt, 2021
Nur Der Früh Gevögelte Vögelt Früh Genug (Only the Early-Fucked Bird Fucks Early Enough) is the title of the drawing by artist Anne Duk Hee Jordan, which is printed on a huge mesh banner (5 x 6 meters) and attached to the scaffolding in front of the building facade. It welcomes the audience toward the world of Bergstrasse 26, a wild place where chickens still can be chickens and cabbage grows into trees, apples and cherry trees bloom and neighbors become a community. The pandemic brought this community life even stronger together and all different ecosystems became more fertile. They want to share the early harvest of this year and came up with the idea of an early farmers’ market. Along with the saying Nur Der Früh Gevögelte Vögelt Früh Genug, the market will offer all kinds of self-produced farm products early in the morning between 8 am and 11 am, on May 1 and 2, 2021.
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Nur Der Früh Gevögelte Vögelt Früh Genug ist der Titel der Zeichnung der Künstlerin Anne Duk Hee Jordan, die auf ein riesiges Netzbanner (5m x 6m) gedruckt und am Gerüst vor der Hausfassade befestigt ist. Sie heißt den Betrachter willkommen in der Welt der Bergstraße 26, einem wilden Ort, an dem Hühner noch Hühner sein können und Kohl zu Bäumen wächst, Äpfel und Kirschbäume blühen und Nachbar*innen zu einer Gemeinschaft werden. Die Pandemie hat dieses Gemeinschaftsleben noch stärker zusammengeschweißt und die verschiedenen Ökosysteme wurden fruchtbarer. Sie wollen die frühe Ernte dieses Jahres teilen und kamen so auf die Idee einen frühen Bauernmarkte zu veranstalten. Unter dem Motto „Nur der Früh Gevögelte Vögelt Früh Genug“ wird der Markt am Samstag und Sonntag, den 1. und 2. Mai 2021, frühmorgens zwischen 8 und 11 Uhr alle Arten von selbst erzeugten landwirtschaftlichen Produkten anbieten.
Anne Duk Hee Jordan
Transience and transformation are the central themes in the work of Anne Duk Hee Jordan. Through movement and performance, Jordan gives materiality another dimension – she builds motorized sculptures and creates edible landscapes. Her sculptures are intended to draw the viewer into the present and open a dialogue between natural phenomena, philosophy, and art. Her work is like an interactive fantasy play with knowledge and theories about the world and our souls.
Pauline Doutreluingne
is an independent curator, researcher, and writer based in Berlin. Through her work she seeks to stimulate cultural and ecological differentiations and deconstruct societal ideas originating from colonial thinking. Her curatorial projects are dialogues and exercises into progressive imaginaries. Doutreluingne is trained in Sinology at Ghent University, where she completed a master’s thesis on experimental Chinese art and post-Orientalism. She then followed with a master’s program in art criticism at CAFA in Beijing.